Hari Keluarga IMSAK 2010


19 & 20 Mac menjadi tarikh pilihan untuk IMSAK mengadakan Hari Keluarga 2010 bertempat di Asrama Kenyalang dan Dataran Kompleks Asrama Pelajar Malaysia Hayyu Asyier. Hari Keluarga ini merupakan acara tahunan yang dianjurkan untuk merai ahli-ahli IMSAK di Mesir di samping merapatkan ukhuwwah sesama ahli.

Alhamdulillah, berkat kerjasama daripada semua dan kesungguhan ahlijawatankuasa pelaksana, program di bawah anjuran bersama Biro Sukan & Kegiatan Luar serta Biro Hal Ehwal Wanita IMSAK ini dapat dijayakan dengan sepenuhnya.

Hari pertama menyaksikan perlawanan futsal dan bola tampar yang disertai oleh para ikhwah IMSAK. Turut berlangsung sukaneka untuk para akhawat di sutuh Asrama Kenyalang. Pada sebelah malam pula berlangsung kuiz bisu yang memerlukan kesungguhan peserta melakonkan aksi untuk meraih kemenangan. Malam pertama ditutup dengan barbeque dan majlis rapat ukhuwwah di mana ahli IMSAK saling bertukar-tukar hadiah.

Hari kedua pula diadakan acara-acara sukaneka yang melibatkan semua ahli yang hadir mengambil bahagian. Bermula 9 pagi sehingga Zohor, semua acara berlangsung dengan meriah dengan sorakan penyokong kumpulan masing-masing. Sebelah malam pula berlangsung Majlis Penutupan & Penyampaian Hadiah yang disempurnakan oleh Encik Zainuddin Ab Rahman, wakil daripada Jabatan Penuntut Malaysia Kaherah.


Pihak IMSAK mengucapkan setinggi-tinggi terima kasih kepada semua yang terlibat dalam menjayakan program Hari Keluarga IMSAK 2010 ini. Semoga program ini mencapai objektif utamanya untuk merapatkan ukhuwwah dan mengeratkan silaturrahim sesama ahli.

Klik untuk ke Galeri Gambar Hari Keluarga IMSAK 2010